მარკეტინგი

მარკეტინგის ფაკულტეტი ამზადებს სპეციალისტებს, რომლებიც შეისწავლიან ბაზრებს, მომხმარებლების ქცევას და პროდუქტების ან სერვისების პოპულარიზაციის სტრატეგიებს. სტუდენტები ეუფლებიან მარკეტინგის თეორიებს, კვლევის მეთოდებს და ციფრული მარკეტინგის ტექნიკებს.

პროგრამა მოიცავს ისეთ საგნებს, როგორიცაა ბრენდინგი, მომხმარებელთა ქცევა, მარკეტინგული კვლევა, ციფრული მარკეტინგი, სოციალური მედია მარკეტინგი და მარკეტინგული სტრატეგიის დაგეგმვა. სტუდენტები ასევე სწავლობენ ბიზნესის საფუძვლებს და სტატისტიკას.

ეს სპეციალობა მოითხოვს კრეატიულობას, ანალიტიკურ აზროვნებას და კარგ კომუნიკაციის უნარებს. მნიშვნელოვანია ასევე ტექნოლოგიური ცოდნა და ტრენდების სწრაფად ათვისების უნარი.

კურსდამთავრებულებს შეუძლიათ იმუშაონ მარკეტინგულ სააგენტოებში, კორპორაციების მარკეტინგის განყოფილებებში, მედია კომპანიებში ან დაიწყონ საკუთარი ბიზნესი.

საქართველოში მარკეტინგის სპეციალისტების ხელფასები ვარირებს პოზიციისა და გამოცდილების მიხედვით:

• დამწყები სპეციალისტები: 800-1500 ლარი თვეში
• გამოცდილი მარკეტოლოგები: 1500-3500 ლარი თვეში
• მაღალი რანგის მენეჯერები ან მარკეტინგის დირექტორები: 3500-8000 ლარი და მეტი თვეში

ხელფასები შეიძლება უფრო მაღალი იყოს საერთაშორისო კომპანიებში ან წარმატებულ სტარტაპებში.

მარკეტინგის სფერო საქართველოში სწრაფად ვითარდება. იზრდება მოთხოვნა ციფრული მარკეტინგის, სოციალური მედიის და კონტენტ მარკეტინგის სპეციალისტებზე. ბევრი კომპანია აცნობიერებს მარკეტინგის მნიშვნელობას და ზრდის ინვესტიციებს ამ მიმართულებით.

ეს პროფესია მოითხოვს მუდმივ სწავლას და ადაპტაციას, რადგან მარკეტინგული ტექნოლოგიები და ტრენდები სწრაფად იცვლება. წარმატებისთვის მნიშვნელოვანია თანამედროვე ინსტრუმენტების ფლობა და მონაცემთა ანალიზის უნარები.

მარკეტინგი არის დინამიური და მრავალფეროვანი სფერო, რომელიც იძლევა შემოქმედებითი თვითგამოხატვის და სტრატეგიული აზროვნების შესაძლებლობას. ეს პროფესია მიმზიდველია მათთვის, ვისაც აინტერესებს ბიზნესი, ფსიქოლოგია და ტექნოლოგიები. წარმატებული მარკეტოლოგები ხშირად გადამწყვეტ როლს ასრულებენ კომპანიების ზრდასა და წარმატებაში.